onsdag 15 april 2009

Nya rummet

När jag var liten byggde vi till ett rum i vår enplansvilla. Det rummet kallades då, inte helt oväntat, nya rummet. Att det däremot fortfarande hette nya rummet tio år senare när mamma och pappa flyttade från huset och både jag och min syster bott i det är kanske lite konstigare. Livia har nu flyttat in i sitt nya rum. Jag undrar hur länge det kommer kallas för nya rummet. Innan flytten var vi lite oroliga för om Livia skulle vilja lämna sitt, numera, gamla rum. Men hon har bara varit positiv till det. Hon undrade lite om bäddsoffan skulle stå kvar i stället för hennes möbler, men när hon väl insåg att alla hennes saker skulle flytta med var hon helt nöjd. Att hon hamnade lite längre från mamma och pappa verkade inte heller bekymra henne. I stället konstaterade hon bara att det blev närmare till badrummet, vilket ju kan vara praktiskt: "Om jag är jätte kissnödig, så hinner jag ju i alla fall."

Inga kommentarer: