lördag 18 april 2009

Tjejer på vift

Idag har jag haft en riktig tjejdag med shopping och lunch på stan. Under lunchen blev det förstås en massa tjejsnack där ämnen som skillnaden mellan måsar och änder, arrangemangen i restaurangens blomsterlådor, servitrisens frisyr och biker-mode avhandlades. I affärerna var mitt sällskap mest intresserad av att titta på saker som glittrade och helst av allt ville hon gå direkt till godisaffären. Hon fick som vanligt all uppmärksamhet och charmade både servitören och butiksbiträdena med sitt leende. Dessutom lät hon mig betala överallt. Trots det hade vi en jättemysig förmiddag tillsammans, jag och min lilla tjej.

3 kommentarer:

Roblin sa...

Har inte hittat hit förr, men tror nog att jag kommer att komma tillbaka. Gillar sättet du skriver på.
Gardinsömnad är inte att förakta!
Jag tycker att det är sju resor värre att sy gardiner än barnkläder! :-D

A & Lilla P sa...

Vad mysigt det låter!

2BarnsMamman sa...

Va kul, Linda! Välkommen tillbaka!