måndag 20 april 2009

En mammas shoppingvanor

Sen jag blev mamma har mitt shoppingbeteende förändrats markant. För det första tillbringar jag inte alls lika mycket tid i butiker längre. Det är liksom svårt att klämma in det mellan dagishämtningar, blöjbyten, amningar och barnmatsmosande. Dessutom läggs en stor del av det jag tidigare spenderade på mig själv i stället på barnen. Om jag väl ger mig ut på stan kan man ge sig sjutton på att jag hamnar på barnavdelningen. Men det är som sagt inte så ofta för den sista förändringen är att jag numera handlar det mesta på nätet. Det måste ju vara det ultimata sättet att shoppa på för en småbarnsmamma. Att när barnen somnat helt enkelt kunna klicka hem allt man behöver utan att lyfta vare sig blicken från skärmen eller rumpan från stolen. Ett av mina favoritställen för att krydda barnens garderober med lite godbitar är Freshmilk. Där hittar man Katvigs randiga kreationer, Decents tuffa apor och Kikkids coola kläder för att bara nämna några. Just nu pågår en tävling där man kan vinna presentkort där. Kolla in den du också!


Albin i body... och mössa från Decent.


Kidsen i mössor från Kikkid.

2 kommentarer:

Linda sa...

Tack för kommentaren inne hos mig.
Har kikat runt lite hos dig och måste instämma, shoppingvanorna har drastiskt ändrats sedan man fick barn.
Ibland kan man undra om barnvagnen har en magnet som drar en fort som tusan förbi damavdelningen och in till barnavdelningen, för av någon anledning hamnar man ju alltid där.
Ha det gott

2BarnsMamman sa...

Jo, ens prioriteringar ändras helt klart när man blir mamma :)