torsdag 23 april 2009

Kärleken till ett par fötter

Jag älskar dessa fötter, kan inte se mig mätt på de perfekta små underverken eller få nog av att röra vid dem. Det finns inget ljuvligare än att följa varje kontur av foten med mitt pekfinger. Att smeka varje liten tå, från den knubbiga stortån med sin runda fettknopp på undersidan ända till den pyttelilla lilltån med sin mininagel. Fortsätta längs varje litet veck av den babylena trampdynan, som ännu inte har gått ett steg på denna jord för att slutligen nå den spetsiga lilla hälen och där placera en öm moderspuss.

3 kommentarer:

Angelica sa...

Ja visst är det helt fantastiskt att varenda liten del är så perfekt! Ljuvligt med babyfötter!!! Här hemma var det många på en gång *skrattar*!

Kramar och hoppas att din torsdag blir strålande

Angelica

A & Lilla P sa...

Mysigt!

Jag är precis likadan - fast med händer... : )

2BarnsMamman sa...

Angelica: Desto fler desto bättre :)

A & Lilla P: Måste erkänna att jag ocksä är rätt så svag för händerna - och kinderna och magen och benen och...

Snart dax att avnjuta vårens första glass i solskenet på altanen :)