tisdag 19 maj 2009

Virriga föräldrar

Idag när vi var på polisstationen för att fixa pass till Albin, kom det in en pappa för att anmäla familjens pass som försvunna. Han drog en lång historia om hur de flyttat och nu inte kunde hitta passen och så skulle de resa bort imorgon. Polismannen bakom luckan gäspade lite ointresserat och bad honom om personnumren. Dessa kunde han förstås inte, men han skrev ner någonting och sa att han var ungefär 80% säker. Själv kände jag mig riktigt välorganiserad där jag stod med min i förväg ifyllda blankett hela tio dagar före avresa.

8 kommentarer:

Miss M sa...

80% säker *S* kanske inte är tillräckligt i sådana fall =) damput

A & Lilla P sa...

Hjälp! Så snurrig får man inte vara. I alla fall inte om man är i väg på ett sånt ärende... : S

Vart skall ni åka?

Cina sa...

Lite gulligt, 80% säker, hur tänker man då??? :)
Avresa??? Det låter spännande med en resa!

Carolines Oas sa...

Hihi...va roligt. Skulle lätt kunna vara jag nu för tiden... Hoppas d gick bra för honom i alla fall.

Så vart ska ni om tio dagar???

Caroline

2BarnsMamman sa...

Miss M: Nej, det känns som det är ett av de tillfällen som kräver 100% säkerhet :)

A & Lilla P, Cina, Caroline: Resan går till London :)

a sa...

Ja, låter lite konstigt... men det finns folk för allt.
Jag undrar också var ska ni?
Ha en fortsatt skön tisdagskväll!!!
Kramkram:)

Egoinas mamma sa...

Ups, kanske en pappa som vill smuggla sina barn ur landet och mamman har passen? Nej, nu börjar jag bli paranoid.. hehe

2BarnsMamman sa...

Heidi: Vi åker till London.

Egoinas mamma: Ja, det är ju inte utan att man blir lite misstänksam ;)

Hoppas ni har en skön kväll!