måndag 4 maj 2009

Efter regn kommer solsken

Efter allt solsken kändes det nästan befriande att vakna till en mulen lite småregnig dag. En regnig dag känns mer kravlös än en med strålande sol. Då är det ok att bara stanna inne och kura och bygga kojor hela dagen. Antagligen är det lättare att tycka om en regnig dag när det varit den torraste, varmaste och soligaste april i mannaminne. Det är just kontrasterna som tilltalar. Det krävs en regnig dag för att uppskatta en solig och en kall och mörk vinter för att uppskatta en ljus och härlig vår där all grönska nu formligen exploderar efter de välbehövliga vattendropparna som fallit. Dessutom vet man ju att efter regn kommer solsken...

5 kommentarer:

a sa...

Tack för din kommentar hos mig:)
Det är både härligt och jobbigt med kontrasterna, men det är det som får oss att gå i mitten och inte ramla i diket, precis som om det vore ett staket vid båda sidorna av en väg.
Kramiz:)

Tantti sa...

Det hade regnat inatt här med o när jag gick ut imorse doftade det helt underbart.

2BarnsMamman sa...

Heidi: Så fint du sa det :)

Tantti: Ja, visst är det uppfriskande med ett litet regn!

Dorothea - Nybliven tvillingmamma åt Noah & Jolie sa...

Å nu vet jag inte om jag har svarat, är riktigt snurrig känner jag =P
Men tusen tack för din kommentar.
Hoppas du hade en bra start på nya veckan =)

2BarnsMamman sa...

Dorothea: Det är helt naturligt att vara lite snurrig när man är småbarnsmamma :) Veckan har börjat fint, men nu börjar jag längta efter solen igen!