torsdag 21 maj 2009

Syskonkärlek del 2

Syskonkärlek kan ta sig många olika uttryck. Om man t.ex. sitter i bilen tillsammans med en lillebror som inte är helt nöjd kan man som storasyster komponera en liten sång till sin älskade lillebror. Texten kanske då går så här: "Du är så dum, Albin! Du skriker och är dum. Du dumma, Albin..." och framförs till melodin av en barnvisa med den allra finaste röst. Mamma och pappa kanske inte tycker om texten, men om man sen säger: "Jag hållde honoms hand" är man genast förlåten.

5 kommentarer:

Daniel sa...

hehe syskonkärlek som håller livet ut!

a sa...

Vad gulliga!!! Inte lätt o vara lillebror:)

2BarnsMamman sa...

Daniel: Det tror jag också!

Heidi: Nej, själv är jag lillasyster så jag vet hur det är :)

A & Lilla P: Visst är de :)

Egoinas mamma sa...

Så gulliga! Mina föräldrar använde aldrig bagageutrymmet, de placerade alla väskor mellan mig och min syster... hehe

2BarnsMamman sa...

Egoinas mamma: Det var ju ett bra tips :)