torsdag 28 maj 2009

Sommaren är kort... eller?

På väg till dagis sprang Livia glatt plaskande mellan pölarna och pekade plötsligt på diket där smörblommor och maskrosor blommade: "Kommer du ihåg när det var is där?" Det gör jag nästan inte. Trots att vintern känns så oändligt lång och mörk när man är mitt inne i den, så glömmer man den fort när ljuset kommer och allt grönskar. Även dagar, som denna, när regnet öser ner är jag glad att det (nästan) är sommar. Livia är dessutom som en liten solstråle i sitt rosa regnställ och glada humör och lyser upp denna gråa (sommar)dag.

En annan regnig sommardag, 2007.

10 kommentarer:

Hemmabloggaren sa...

Sommar! Gärna för mig, fast idag känns det mer som höst :C

a sa...

Härlig sommarbild. Kombinationen av en ren asfalt efter regn och den exploderade grönskan runt om kring! Härlig!!!
Kramkram

Speja sa...

Hurra för färgglada regnkläder. Det är fint tycker jag. Själv har jag en knallröd, glansig regnkappa:)

Anna-Panna sa...

Shit Malin, jag får prestationsångest över din outtröttlighet angående bloggandet och att du verkligen verkar ha kameran med dig jämt (och dessutom för över bilderna till datorn på en gång!!!)
Heder åt dig
=)

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Vilken fin blogg du har själv & Gud vilka bedårande barn ♥

Det är tur att man lever så i nuet att man fort glömmer den långa kalla vintern ja ;D
For mig är våren & sommaren bilden av själva livet & jag älskar att följa allt som spirar & gror.

Ha en super dag & hoppas solen värmer er skönt

//Sessan

Daniel sa...

Förstår att hon tjoar upp regndagar!

Så söt!

Bokmalen sa...

Ja, visst glömmer man fort!? Tycker att vintern höll på alltför länge men nu känns den avlägsen... ;)
Härlig bild!!
Kramen, Maria

Barnens Hjältar sa...

Tänk vad skönt om man kunde upplea livet på barns sätt fast med den erfarenheten man har :-)
Vad smutt det skulle vara :-)
Hoppas du haft en fin dag!

Anonym sa...

Min tvååring plaskade glatt i vattenpölarna igår och idag skiner solen. Han verkar gilla allt väder lika bra och jag ska försöka gilla det som han gör. Onödigt att bli sur över sånt man inte kan göra något åt.

Ha en skön helg!

2BarnsMamman sa...

Hemmabloggaren: Men idag är det sommar igen :)

Heidi: Ja, en riktigt sommarregn kan vara en härlig kontrast!

Speja: Låter fint! Man får göra vad man kan för att förgylla gråa dagar :)

Anna-Panna: Tack - tror jag :) Får se hur det blir sen när jag börjar jobba... Den här gången var jag dessutom inte särskilt snabb eftersom bilden är två år gammal ;)

SessanochPrinsessan: Tack :) Ja, visst är den här tiden underbar!

Daniel: Absolut! För henne är plaskväder minst lika kul som sol :)

Bokmalen: Ja, tur är väl det :)

Barnens hjältar: Ja, det vore verkligen häftigt om man kunde kombinera de två :)

Anna: Helt sant! Det finns mycket man kan lära av de små :)

Ha en fin fredag allihop!