lördag 9 maj 2009

På upptäcksfärd i nya världen

Idag lämnade Albin bordskanternas och fönsterbrädornas trygga värld och begav sig ut på upptäcksfärd i tomma intet. Till sin stora förvåning upptäckte han att han kunde gå. Stoltare kille fanns inte att skåda i hela Svealand för att inte säga hela Sverige. Rustad med denna insikt och en outsinlig energi och med sina nyvunna kunskaper i bagaget fortsatte strapatserna dagen lång. Vår modige lille upptäckare reste sig mödosamt upp, vinglade framåt över golvet och dunsade lite längre fram ner på rumpan. Denna procedur upprepades ett oräkneligt antal gånger tills vår hjälte bokstavligen stupade. Men imorgon fortsätter strapatserna helt säkert för upptäckarlustan hos denna utforskare är långt ifrån stillad.

9 kommentarer:

HUSnrNIO sa...

Vad härligt att upptäcka att man kan ta sig fram gåendes. Underbart att ta del av. Ha en trevlig söndag.

Anonym sa...

Hej

Tack för din titt hos mig. Välkommen igen...eller hälsa gärna också på i min andra blogg.

Vad mysigt med dina barn och när dom börjar gå så öppnar sig stora världen för dom *ler*.
Sen somnar dom nästan ovaggade av allt spring :-).
Jag har 6 barn..3 vuxna utflyttade och 3 tonåringar som bor hemma än + ett barnbarn.

Önskar dig en fin söndag.

http://lojrom-vittvin.blogspot.com/
strömma

Helena sa...

Hej! Tack för din gulliga kommentar på min sida! Vad häftigt att Albin kan gå, min lilla L har ett tag kvar men det känns så konstigt att han faktiskt ska springa runt själv inom en snar framtid! Kram Helena

Anonym sa...

Hej och vad kul att du kikade in hos mig.
Det är något visst den där första dagen när allt händer.....vad härligt!!
Nu kommmer det hända massor framöver.
Ha en fin dag och hoppas du kikar in hos mig någon mer gång.
kramkram

Ingrid sa...

Åh vilken underbar bild, de första stegen glömmer man aldrig :0)

~Livet i byn

Vita drömmar och choklad sa...

Fin sida du har! Första gången jag tittar in. Ska titta runt lite mer...
Ha en bra dag!
Kram Camilla

2BarnsMamman sa...

HUSnrNIO: Ja, visst måste det vara en fantastisk upptäckt!

stromma: Tack själv :) Visst är det härligt med barn! Alla åldrar har sina sidor, antar jag :)

Helena: Tack till dig också :) Ja, visst är det häftigt när de blir "självgående" och så fort det kan gå när de väl kommer på hur man gör!

linruz: Tack! Välkommen åter du med! Visst är det nåt visst med den första dagen - både för barn och föräldrar!

Livet i byn: Ja, visst är den härlig! Som mamma minns man väl dagen starkare än objektet själv :)

Camilla: Tack :) Kul att du hittat hit! Välkommen åter!

Hoppas ni haft en skön söndag! Kram på er

a sa...

Vad härligt!!! Och bilen finns i stadig grepp;)

2BarnsMamman sa...

Heidi: Japp, den finns alltid i närheten!