onsdag 6 maj 2009

Mamma-spontanitet

Nästan varje dag när jag går min promenad efter att ha lämnat Livia på dagis stöter jag på andra mammor som går och drar sina barnvagnar. Vissa av dem ser jag så ofta att jag till och med har börjat hälsa på dem. Men att göra mer än så verkar otänkbart för oss kyliga svenskar. Jag undrar vilken reaktion jag skulle få om jag testade lite av den där barnsliga spontaniteten, vilket egentligen inte alls är min grej, och bjöd hem någon av dem på en fika. Skulle de tycka att det var trevligt att få dela en kopp kaffe med en annan mamma eller skulle de bara tro att jag var ett freak?

10 kommentarer:

Speja sa...

Om du tycker att någon ser ut att vara trevlig och glad tycker jag absolut att du ska testa! Hon blir säkert glad.

Miss M sa...

Klart du ska göra det! Kör på =) Någongång måste man våga, och om hon nu tycker du är ett freak, så låt hon göra det ;)

A & Lilla P sa...

Åh, vi skulle nog behöva mer sånt i Landet Lagom!

Ingela la la sa...

Det skulle säkert uppskattas! Dom flesta vill ju ha lite sällskap när man är hemma.
Fast lite freaky är det ju ;) Sånt får man bjuda på =)

Ha en bra dag!

2BarnsMamman sa...

Tack för era kommentarer! Ni verkar rörande överens om att jag ska testa. Nu känner jag pressen :) Får väl stå ut med att vara ett freak i värsta fall...

Tantti sa...

Tänkte också så när jag var hemma med min son, men det blev aldrig av att jag tog det modiga steget. Jag skulle ha blivit glad om någon kom fram till mig o bjöd mig på fika.

Cina sa...

Jag skulle också bli jätteglad om någon frågade mig. Överraskad men glad. Själv skulle jag vela och mesa tills det var försent och sen säga: "asch, jag SKULLE ju ha..." och "undrat vad hon ...". Nä! Kör!

2BarnsMamman sa...

Tantti & Cina: Ok, jag måste erkänna att jag fegade ur idag, men jag ska verkligen göra ett försök bara rätt tillfälle ges :) Tack för era positiva kommentarer :)

Angie sa...

Men vilken bra ide´! Jag skulle verkligen uppskatta ditt förslag om jag var en av de mammor du möter!

2BarnsMamman sa...

Angie: Ta en promenad i Rönninge, så kanske det blir du som får komma på en fika :)