söndag 9 augusti 2009

Njutning

Att ha semester handlar mycket om att njuta och vad är äkta njutning om inte att äta eller dricka något gott. Livia är en livsnjutare och uppskattar verkligen god mat. Nästan vad man än serverar utbrister hon: "Åh, jag älskar sill/mozzarella/blåbärspaj/majskolv/köttbullar...!" eller så säger hon uppskattande till kocken "Vad snäll du är mamma som steker pannkakor till oss!" Hon vill helst inte njuta sin mat genom att sitta still och om vi ber henne försöka invänder hon: "Jag mjuter på barns vis.", vilket innebär att hon samtidigt som hon äter klättrar upp och ner i stolen och gärna också tar en vända runt bordet. Albin har också lärt sig att uppskatta livets goda. Han tittar lystet på alla andras tallrikar och pekar och säger "nanana" även om han har precis detsamma på sin egen tallrik.

Även jag själv har under semestern njutit av såväl god mat som dryck och trots att semestern idag tar slut för min del tänker jag fortsätta med det!

6 kommentarer:

Amanda sa...

Detsamma! Underbara bilder! ^^

Här hemma har Ludwig somnat nu så nu fortsätter mamma att njuta av lugnet. :o)

Ha en fin kväll.
Kram

Cina sa...

Vilka fina bilder du bjuder på! Och härliga texter! Har läst "ikapp" på din blogg ikväll, känns som er semester varit lyckad! Och visst är det väl så att vi ska fortsätta njuta även fast vardagen knackar på, man behöver bara påminna sig lite om det!

Speja sa...

Låter som en god idé! Att njuta av god mat och dryck, alltså. Visst är det härligt när barnen kan uppskatta det också.

Ha det bra!

Fröken Fräken sa...

Oja, njuta är det man ska göra på semestern! Alla har olika sätt att njuta, och visst vill man passa på att då äta lite godare :-)

Åsa! sa...

Vilka fina bilder på dina barn! Fastän arbetet kallar, så får vi nyttja de lediga stunder vi har och fortsätta njuta av sensommaren!

2BarnsMamman sa...

Amanda: Tack! Det låter skönt :)

Cina: Tack för dina fina ord! Blir jätteglad när jag hör att någon vill läsa det jag skriver :) Visst är det viktigt att njuta även i vardagen!

Speja: Absolut! Då blir måltiden en mysig stund att ha tillsammans!

Fröken Fräken: Helt klart!

Åsa!: Tack :) Det tycker jag absolut vi ska!