onsdag 24 juni 2009

Trädgårdens framsida och baksida

Såna här underbara sommarkvällar uppskattar jag verkligen att ha en egen trädgård. Tänk vad skönt att få sitta tillsammans med maken i lugn och ro när barnen har somnat och bara njuta av sommarens värme och dofter! Om det nu inte vore för allt ogräs som ska rensas, alla blommor som ska vattnas och allt gräs som ska klippas! Men vi är ju i alla fall tillsammans. Om det nu inte vore så att maken klipper gräset på baksidan och jag rensar ogräs på framsidan. Nåja, ogräsrensning i sin ensamhet kan ju också vara avkopplande. Och nu blir det en kopp te framför TV:n - tillsammans med maken!

8 kommentarer:

Åsa! sa...

Att få ha en trädgård är en gåva! Framförallt för barnen som kan få springa ut och in lite hur dom vill.

Barnens Hjältar sa...

Känner igen det där..är visst det som kallas äktenskap har jag hört ;-)

HUSnrNIO sa...

Har rensat ogräs idag. Det är minsan inte kul tycker jag! Inte ens när sambon florerar på samma sida va trädgården. Ha en trevlig kväll!

Tantti sa...

Det finns för- o nackdelar med allt. Vi bor i radhus o jag uppskattar frukostarna tillsammans på lördagmorgnarna på altanen. Vi sitter o tittar ut på den oklippta gräsmattan och bestämmer oss för att klippa den senare på dagen.

Angie sa...

Jag älskar att rensa ogräs. (förutom tistlar och brännässlor då som gör ont) Jag tycker det är avkopplnade och sen så tycker jag att det luktar så gott om blomjorden. Sen ser man ju resultat på en gång!

Anna-Panna sa...

Känns som om vi inte gjort annat än rensa ogräs den här våren. Så igårkväll blev det picknick i trädgården för att fira bröllopsdagen och sedan ner i källaren för att färdigställa lekrummet...
(Vem går ner i källaren en sån kväll???)
- Vi! =)

CharmKatti sa...

Jag kan ju glädja dig med att vi är fler som har samma dilemma...
Men det är ju mysigt att få somna i soffan tillsamman iaf:-)

Kram
Katti

2BarnsMamman sa...

Åsa: Det är det verkligen! Trots att det är en del jobb, så uppskattar jag det verkligen :)

Barnens Hjältar:

HUSnrNIO: Nej, jag kan inte heller riktigt se tjusningen med det ;)

Tantii: Det brukar vi också göra, in i det längsta :)

Angie: Det är ju sant! Det är synd att det växer upp nytt igen bara ;)

Anna-Panna: Det låter som ett bra sätt att fira bröllopsdagen :) Ibland är det bra källare, särskilt om man är gravid ;)

Katti: Det känns skönt att höra :) Ja, det gäller att uppskatta sin tid tillsammans ;)