måndag 15 juni 2009

Svenskt sommarmode


Sommaren är fortfarande spårlöst försvunnen. Antingen har hon tagit semester långt härifrån eller så har hon iklätt sig en kallare och betydligt mindre tilltalande skepnad. Hennes frånvaro får konsekvenser inte minst på min garderob. Fortsätter det så här får jag ge mig ut på jakt efter en sommarjacka som klarar minusgrader och vid dagens skoinköp valdes luftiga sandaler och nätta sommarskor bort till förmån för sneakers, vilket i och för sig passar min stil, men inte minst klimatet bättre. Allra bäst hade väl ett par gummistövlar passat, men det hade känts som att ge upp allt hopp på Sommarens återkomst.

13 kommentarer:

Ingrid sa...

Ja inte är sommaren hos mig hellre...undra vart den är?

Vad kul att du vill vara med i utlottningen. Hängaren är så himla fin.

~Livet i byn

Ingela la la sa...

Riktigt snygga skor!
Fast idag har ju vi haft finväder ;) Det kanske är på g. Inte lika varmt som innan men sol i varje fall ;)

Jag håller med dig.. det är lite FÖR mycket action här just nu.. Tur att vi aldrig är hemma..

Kram Ingela

A & Lilla P sa...

Jag kan upplysa att sommaren faktiskt har syns till här. Såpass mycket så att jag har kunnat lufta tårna i sandalerna under dagen.

Måste dock säga att om sommaren absolut skall gömma sig för dig tar du det med stil. Grymt snygga skor! : )

Miia - There´s no place like home sa...

Jag undrar också vart sommaren är...?

Det lät gott med spenat istället för basilika. Det får jag prova, tack för tipset!

Cina sa...

Snygga skor! Här har sommaren visat sig lite, sandalerna har funkat idag! Det finns hopp!

Katinka sa...

Ja, jag håller med. Helt hopplöst är det ju. Men dina nya sneakers var allt fina de med!

Mrs. S sa...

Idag kom den tillbaka till oss! Lite kallare men solen skiner.

petrifiedinpink (Maria) sa...

Den är i Göteborg sommaren - iallafall har vi klarblå himmel för andra dagen i rad. Nu skall vi bara få solen att stanna till midsommar....och över resten av landet//Maria

CharmKatti sa...

Vilka snygga!
Var har du hittat dom?

Hemmabloggaren sa...

Ja jag går fortfarande i läderstövlar :)

Fröken Fräken sa...

Jag är ju lite sommarupprorisk! Så även om det regnar så vägrar jag att klä mig i stövlar och regnkläder - har jag bestämt att det är sommar så är det.. ;-)

Angie sa...

I går morse fick sambon, som jobbade utomhus just då, hämta vinerjackan. Efter en stund kom det lite mer värme och den kunde åka av igen, men inte är det kul med 7 grader och snålblåst i juni inte...

2BarnsMamman sa...

Livet i byn: Ja, den verkar ha hållit sig undan, men det verkar som den börjar dyka upp lite här och var nu... kanske kommer den till oss också snart ;)

Ingela: tack :) Vill också ha finväder!

A & Lilla P: Härligt med nyluftade tår :) Mina får var instängda lite till...

Miia: Då är vi två :)

Cina: Tack :) Så härligt!

Mrs. S: Då finns det alltså hopp!

Maria: Vi håller alla tummar för att den kommer lagom till midsommar!

Katti: Tack :) Åhléns City i Stockholm - på rea dessutom!

Hemmabloggaren: Ja, hellre det än kalla fötter, men känns ändå inte helt rätt i juni ;)

Fröken Fräken: Det låter som helt rätt inställning! Jag har tyvärr aldrig varit särskilt upprorisk. Kanske skulle testa det lite...

Angie: Nej, det känns verkligen inte kul!