tisdag 23 juni 2009

Sommartecken

När vinden, som blåser i håret när jag cyklar till tåget, är ljum och inte isande kall...
När lunchen intas på en solig terrass vid kanalen i stället för i ett fönsterlöst lunchrum...
När eftermiddagsfikat byts ut mot en glasspaus bland hustaken i city...
När jag parkerar cykeln hemma och möts av dofterna från grillen i stället för av falukorv i ugn...
När det i kvällens TV-tablå visas Morden i Midsomer och inte Desperate House wifes...

...då vet jag att det är sommar och inte gråkall vinter!

10 kommentarer:

Bokmalen sa...

Ja, det är ju sommartecken utan dess like!! ;)
Kramen, Maria

Daniel sa...

Ja då e det sommar!!

Therese sa...

Hi,hi vilket härligt inlägg - det stämmer klockrent! Kram

Må Gott sa...

Hejsan!

Det var ett tag sen du lämnade en kommentar hos mig och jag svarar först nu - bättre sent än aldrig. (Har inte varit aktiv på bloggen på flera veckor).

Jag ska absolut testa din variant av kycklingen! Lät jättesmaskigt med grädde och basilika. Snabbt och gott - det är min melodi! :-D

Vilka jättefina barn du har och vilka underbara sommarbilder du visar.

Ha en kanondag!
Kram Anette

Ingrid sa...

Låter helt klart som om sommaren kommit även till er!

~Livet i byn

Carolines Oas sa...

Visst är det härligt!!!

Och förhoppningsvis har vi en lång och härlig sommar med sol framför oss...om man är opptimist i alla fall:)

Ha en bra dag!! Kram Caroline

A & Lilla P sa...

Underbart är det!

Lallis - liv och leverne sa...

Låter härligt:)
kram Lallis

Angie sa...

Så sant som det var sagt. Morden i midsomer - det är nästan fånigt vad mycket sommar det är! Och bra dessutom.

2BarnsMamman sa...

Bokmalen: Visst är det!

Daniel: Ja, det är det :)

Therese: Kul att du håller med :)

Må gott: Tack för titten och dina fina ord! Välkommen tillbaka!

Livet i byn: Nu har den kommit med besked :)

Caroline: Det får vi verkligen hoppas! Visst är man optimist :)

A & Lilla P: Absolut!

Lallis: Det är det :)

Angie: Ja, engelska deckare är svårslagna :)

Hoppas ni alla njuter av sommaren! Kram på er!