måndag 20 juli 2009

Idoler

När jag var 17 år var mina största idoler Depeche Mode. Jag minns fortfarande känslan när jag stod längst fram på deras konsert i Globen och befann mig på bara några meters avstånd från Dave Gahan. Samma känsla såg jag Livia uppfyllas av för några dagar sedan när hon mötte sina största idoler. Med en blandning av blyghet, nyfikenhet och upprymdhet närmade hon sig dem som annars bara finns i sagornas värld, men som åtminstone för en dag var lika verkliga som hennes egen familj. Hon satt bredvid Madicken i gröngräset, hon var på upptåg med Pippi, hon kramade Abbe, hon samtalade med Lovis, hon utforskade Katthult tillsammans med Emil och Ida... allt med fyraåringens fantastiska inlevelseförmåga!

4 kommentarer:

Angie sa...

1988 var jag på min första Depeche Mode konsert! Jag trodde jag var i himlen!
Har ni varit i Vimmerby?
Min dotter hade kunnat flytta dit när hon var yngre. 3 somrar i rad var vi där och hon var i himlen i flera dagar efteråt

Cina sa...

Ojojoj! Om jag minns! Och om ungarna, nu modell större, minns Astrid Lindgrens värld?! Ja, det gör vi! Och de njuter av de minnena, verkligen. Att få vara liten människa och uppleva allt det där måste vara fantastiskt! Största Syster står först i kö för att åka med litet kusinbarn dit. Dylika möten sätter spår!

Lilla O sa...

Stod också och skrek mig hes till Depeche Mode som tonåring. Hade gärna varit i Arvika i år! Grabbarna O börjar upptäcka Astrid Lindgren, speciellt Pippi är populär. Det får kanske bli en tur till Vimmerby nästa år.

2BarnsMamman sa...

Angie: Härliga minnen för stora och små :) Ja, vi var på Astrid Lindgrens värld och där var Livia verkligen i himlen! Och upplevelsen för oss var minst lika stor då vi fick uppleva allt genom henne! Det blir helt säkert fler besök.

Cina: Ja, det är verkligen en fantastisk värld Astrid Lindgren skapat och att få kliva in i den på riktigt måste verkligen vara sagolikt för de små - och för oss vuxna!

Lilla O: Jag kan verligen rekommendera det, men undvik gärna högsäsong om det är möjligt!