torsdag 9 juli 2009

Stadsliv

Igår besökte vi våra gamla kvarter på Söder. Vi gick förbi vår port, tittade upp mot fönstren och mindes allt som skett där i vår första gemensamma lägenhet. I lekparken där Livia gungat, klättrat och grävt i sanden lekte nu andra barn. Jag slogs av hur mycket asfalt och bilar det var överallt, men också av folklivet och den sköna stämningen, som bidrog till att vi trivts så bra just där. På restaurangens gård samsades vi och andra barnfamiljer om utrymmet med unga singlar, några turister och äldre par. Visst finns det sånt jag saknar från stadslivet, men det känns trots allt helt rätt att låta Livia och Albin få växa upp med gräs och inte asfalt under sina små fötter.

7 kommentarer:

Mrs. S sa...

Det är alltid lite kluvet det där var man vill bo. Men jag tycker att det är bättre att göra utflykter till staden och bo mer på landet!

Ingrid sa...

Det är inte lätt att göra sådan val, men för mig var valet enkelt lantlivet.

~Livet i byn

Anonym sa...

Tror ni gjort ett bra val. Barn mår nog bra av att känna gräs under fötterna.
kram kram

Barnens Hjältar sa...

Ja, gräs under fötterna är fantastiskt för små barn :-)

ack, det blev en bra dag på museét :-)

Cina sa...

Allt har sin tid! Kram!

Angie sa...

Så kan jag känna nä rjag kommer till min "storstad" Eskilstuna. Jag kan sakna det jag hade där men skulle inte vlija byta ut det mot det jag har här...

2BarnsMamman sa...

Mrs. S: Det håller jag med om - åtminstone så länge man har små barn.

Livet i byn: Det är skönt när valet är lätt :)

linruz: Det tror jag också.

Barnens Hjältar: Absolut! Kul att dagen blev bra.

Cina: Helt sant! Kanske blir det stadsliv igen nån gång...

Angie: Ja, visst är det härligt att känna så. Man kan få det bästa av båda världar :)