måndag 6 juli 2009

I just called...

Kl. är 19:58. Mamma befinner sig i ett regntungt Rönninge och slår numret till sommarstället där Livia, Albin och pappa befinner sig.

Livia: Hej mamma!
Mamma: Hej älskling!
Livia: Jag älskar dig, mamma!
Mamma: Jag älskar dig också, gumman! Vad gör du?
Livia: Jag pratar ju med dig, mamma, förstår du väl?
Mamma: Ja, det förstås, men vad gjorde du innan?
Livia: Jag lekte med S och D lite och så har vi ätit tacos - allihopa!
Mamma: Vad mysigt!
Livia: Jättemysigt! Och jag åt bra och så.
Mamma: Vad bra, älskling!
Livia: Nu orkar jag inte prata mer. Hejdå!

Mamma sitter kvar med telefonen i handen och hjärtat fyllt av kärlek. Livia har sagt precis allt det mamma behöver höra.

9 kommentarer:

Speja sa...

Just det. Sådant värmer en moders hjärta:)

Skönt Hemma sa...

Härligt ;D

Cina sa...

Åh, jag blir alldeles varm när jag läser detta! Har ju själv min yngsta på avstånd just i detta nu!
Kram!

Daniel sa...

Härligt! :)))

Barnens Hjältar sa...

Ja det är kärlek det :-)

Nej, inte mycket partypingeltid här heller ;-)
Ha en fin tisdag!

LillaBarn sa...

Vad härligt... Tänk när mina kan föra ett sånt samtal! Det finaste Jade har sagt till mig är "You're my favourite deputy". (Woody i Toy story). Det är ju ganska fint sagt, men inte riktigt som "jag älskar dig"...

Amanda sa...

Vad härligt! ^^

Hemmabloggaren sa...

Förstår preciiiis vad du menar. Om de bara visste hur lätt de kan framkalla de där innerliga mammakänslorna.

2BarnsMamman sa...

Speja: Absolut :)

Skönt hemma: :)

Cina: Hoppas du också får höra de rätta orden :) Och visst är det härligt att få längta lite!

Daniel: :)

Barnens Hjältar: Minsann :) Nej, det är inte ofta, men faktiskt ska jag pingla lite i helgen då jag ska på tjejweekend :)

LillaBarn: Nej, det var ju inte så tokigt :) Visst är det underbart när man kan kommunicera med varandra!

Amanda: Mmm :)

Hemmabloggaren: Ja, det inser de nog inte riktigt :)