måndag 13 juli 2009

När småbarnsmammor resor

Mitt resesällskap till London och jag har gjort många resor tillsammans. Trots det har vi på den här resan gjort många saker vi aldrig tidigare gjort på våra resor...
Aldrig tidigare har vi kommit hem från en (hel)kväll på stan före midnatt.
Aldrig tidigare har vi vaknat kl. 8.00 på morgonen och känt att vi fått sovmorgon.
Aldrig tidigare har vi spenderat shoppingtid på herravdelningar och i barnaffärer för att köpa presenter till män och barn (det bör dock erkännas att denna tid var begränsad även på denna resa).
Aldrig tidigare har vi gått hem från puben kl. 20 för att i stället titta på film och äta glass.
Aldrig tidigare har semesterns dyraste måltid bestått av afternoon tea och intagits på ett femstjärnigt hotell.
Aldrig tidigare har vi (läs jag) kommit hem med en stekspade, muffinsformar och kökshanddukar i bagaget.
Däremot har vi som på alla tidigare resor haft fantastiskt roligt tillsammans och jag tror faktiskt inte att vi har njutit så här mycket på någon tidigare resa. Stort tack, till dig R, för att du är ett så utmärkt resesällskap!
Mina shoppingfynd.

2 kommentarer:

Amanda sa...

Vilket sällskap! ;o)

Jodå, resten av våran dag förlöpte smärtfritt. Ludwig var pigg och glad och solen sken från en klarblå himmel. Det enda som inte gick våran väg var stegräknaren. Men det har jag förträngt nu. :O)

Kram

2BarnsMamman sa...

Amanda: Låter som en härlig dag och då kan man ju bortse från små missöden :)