onsdag 1 juli 2009

3450 minuter av frihet

Jag har varit dålig på att ta mig egentid sen jag blev mamma trots påtryckningar från maken. De senaste dagarna har jag fått mig lite ofrivillig egentid och även fast jag uppskattat min frihet saknar jag nu mina små. Det är över två dygn sen jag pussade på dem senast och så länge har jag aldrig varit ifrån Albin förut och knappast Livia heller. Säkert är det nyttigt för oss alla, men nu drar jag också ut till landet och solen för att få lukta, gosa och bara vara mamma.

6 kommentarer:

Må Gott sa...

Ofrivillig egentid är inte lätt att njuta av. Hoppas du snart får pussa på dina små (och stora) igen. :-)

Kram Anette

Carolines Oas sa...

Det är verkligen nyttigt att vara ifrån varann...men visst har man lite ångest när man vet att man ska vara borta fr sina små godingar mer än vad man brukar.

Ha så mysigt på landet!!! Kram C

Lilla O sa...

Vi ska lämna ungarna till farmor och farfar i två nätter imorgon och det ska bli grymt skönt, men samtidigt lite läskigt. De har bara varit borta en natt förut.

Hoppas att du hunnit njuta trots allt!

Angie sa...

Min dam var nära 1 ½ år innan jag var borta från henne över natten. Då skickade min mamma iväg mig och dotterns pappa på kryssning, hon tyckte det var dags att bryta lite. Kanske hade hon rätt...

Miss M sa...

Härligt med egentid, och att få längta, för det är då man inser vad som är viktigt här i livet =)

2BarnsMamman sa...

Anette: Jag har faktiskt både kunnat njuta av min egentid och av att få längta - härligt :)

Caroline: Ja, det är det! Då uppskattar man varandra så mycket mer sen :)

Lilla O: Hoppas du kan njuta! Det har jag gjort :)

Angie: Mammor är bra ibland. De vet vad som behövs! Kan vara svårt att ta det där steget själv ibland...

Miss M: Helt sant! Lite längtan fördjupar relationen :)