tisdag 29 december 2009

Det var en gång...

...en vacker prinsessa som hette Livia. Hon bodde i ett slott mitt bland de höga snöklädda bergen i isdrottningens land. Den onda isdrottningen, som var mycket avundsjuk på Livias skönhet, lät förtrolla prinsessan så att hennes sköna hy täcktes med röda prickar och låste sen in henne i sin borg högst uppe på den högsta bergstoppen. Förtrollningen skulle inte brytas förrän en tapper riddare kom och befriade henne.


Den ståtlige riddaren, Albin den lille, hörde talas om den vackra prinsessans grymma öde och gav sig genast ut på den mödosamma resan för att befria prinsessan.

Efter fem hårda nätter och lika många hårda dagar nådde han äntligen den isbeklädda borgen och fann den prickiga skönheten. Tillsammans besegrade de den iskalla drottningen och återvände hem till sitt slott och så vitt jag vet så lever de fortfarande lyckliga där.

4 kommentarer:

milla sa...

Vad mysigt du skriver...blir som en liten saga. Härligt när de kan leka så bra ihop.Inga prickar som hoppat över till lillebror?
Gott NYtt! Kram milla

Therese sa...

Åh, jag blir varm i hjärtat, du har så underrbara barn och skriver så mysigt! Må tro att jag älskar att kika in här! :-) Stor kramar!!!

Therese sa...

Åh så gulligt! Du kanske skulle bli författare!
Kram

2BarnsMamman sa...

milla: Tack! Nej, än så länge har han klarat sig.

Therese: Och jag blir varm av dina fina ord - tack snälla!

Therese: Det skulle jag gärna :)