tisdag 15 februari 2011

Disney eller drama

Som småbarnsförälder gör jag fler besök på McDonalds än på vanliga restauranger och ser fler tecknade Disneyfilmer än dramer. Men igår blev det både restaurangbesök och vuxenbio. Middagen avnjöts på Urban Deli med trevligt sällskap och ett glas vin och sen sjönk vi ner i biostolarna på Victoria för att se Svinalängorna. Trots att jag läst boken var jag inte förberedd på de starka känslor den skulle väcka hos mig. Jag satt med en klump i magen och kämpade med att hålla tillbaka tårarna medan den ena fasansfulla scenen efter den andra spelades upp framför mina ögon. Jag har alltid haft svårt att se barn som far illa men sen jag själv blev mamma finner jag det närmast outhärdligt och tanken på att det ju faktiskt inte bara sker på film utan även i verkligheten gör det hela förstås än värre. Självklart ska man inte blunda för dessa problem, men frågan är om jag inte hellre myser med en Disneyfilm än fylls av obehag under min bioupplevelse. Vad gäller restaurang väljer jag dock Urban Deli framför McDonalds varje gång.

2 kommentarer:

Milla sa...

Ibland är det skönt med Disney eftersom man vet att det alltid slutar lyckligt:)
Kram

2BarnsMamman sa...

Milla: Ja, lyckliga slut är härligt ibland.