tisdag 7 september 2010

Idag för åtta år sen...

...ringde det på dörren till min lägenhet. Utanför stod en man med en röd ros. Han tog mig med på picknick i Hagaparken. Det var en mycket omsorgsfullt planerad picknick där jag bjöds på jordgubbar, vin, kyckling inlindad i bacon och en hemlagad potatissallad. Till efterrätt serverades cheesecake, som även den var gjord av honom själv. Allt serverades på porslin han burit med sig och i riktiga glas. På kvällen gick vi på teater och en mysig italiensk restaurang. Redan den dagen, på vår första date, visste jag att det här var en mycket speciell man. Men inte visste jag att det var mannen som jag skulle gifta mig och få barn tillsammans med.

12 kommentarer:

Jess sa...

Vilken romantisk date!
Jag hoppas du blir bjuden på fler sådana av mannen!
kram

Tess sa...

Åh så romantiskt! Mysigt, och tänk att det skulle bli ni för alltid :)
Kramar

Knaada sa...

Ja precis, tack för dom sista raderna, jag satt här och tänkte - måtte hon ha gift sig - å det hade hon ;)

Grattis på 8årsdagen!

Anonym sa...

wow, romantiskt!

mammaxtre sa...

Vad romantiskt!

Vilket fint minne att bra med sig.

Mia sa...

Åh, så romantiskt!! :-D
Vilken man!
kramkram

Cina sa...

Grattis till 8-årsdagen och en väl genomförd tjejmil!
Kram!

Petra sa...

Vilken tur att du öppnade dörren:-))

Åsa! sa...

Åh, vem hade inte fallit pladask för något sådant?!

mon amie sa...

Vad härligt det låter :) Grattis på er dag (i efterskott) kram

Jessica A sa...

Åh, det var ingen dålig kille det! Förstår att du föll...

2BarnsMamman sa...

Jess: Några till har det allt blivit!

Therese: Ja, tänk!

Knaada: Ja, det hade hon! tack!

Tess: :)

mammaxtre: Det är det verkligen.

Mia: Han är inte så dum :)

Cina: Tack snälla!

Petra: Verkligen!

Åsa: Säg det!

mon amie: Tack!

Jessica: Eller hur?!