torsdag 30 september 2010

En generös dotterdotter

Mormor hämtar Livia och Albin från förskolan och när de efter en tur till lekparken kommer hem vill Livia undersöka mormors handväska. Mormor konstaterar då: "Jag har inga pengar." Livia springer genast och hämtar sin spargris och säger: "Men du kan få av mig." Hon tar ut alla mynten, räknar dem och konstaterar: "Jag har så många pengar. 22, lika många som vi är barn på mitt dagis." Sen insisterar hon på att mormor ska välja tre pengar, vilka hon vill. Mormor går således hem tre kronor rikare.

4 kommentarer:

Jess sa...

Rik i hjärtat också skulle jag tro! :)

mammaxtre sa...

Underbart!

Anonym sa...

Ja, är det bistra tider så är det, och lite bidrag i kassan kan behövas. ;-)
Kramkram

2BarnsMamman sa...

Jess: Absolut!

mammaxtre: :)

mia: Lite bidrag är inte fel!