fredag 17 september 2010

En kärleksfull fredag

Som mamma överöser jag förstås mina barn med kärlek och belönas också ofta själv med ömhetsbetygelser. Det kan vara en blöt puss, en plötslig omfamning, pärlor som omsorgsfullt trätts upp på ett armband och sen stolt överlämnas eller några fina ord. Som när vi är i lekparken och gungar och Albin plötsligt säger: "Mamma du är jätte jätte snäll." Eller när Livia vid nattningen tittar på mig och säger: "När jag ser dig får jag kärlek i hjärtat." Det är i såna ögonblick livet som mamma är allra mest underbart.

6 kommentarer:

Tess sa...

KÄRLEK!!! :)
Kramar

mon amie sa...

:-) kramen.

Fröken Isakson sa...

Underbart. kramar

mammaxtre sa...

Kärlek när den är som allra bäst. Det kommer att komma andra ord ur deras munnar. Det måste du vara förberedd på :-)

Fru Nilsson sa...

Ja, man blir varm i hjärtat. Barn är fantastiska, och det måste du också vara som gett dina barn förmågan att uttrycka sina känslor så bra.

2BarnsMamman sa...

Therese: That's amore :)

mon amie: Kram :)

Fröken Isakson: Visst är det!

mammaxtre: Det kan jag tänka mig, men förberedd är jag nog inte...

Fru Nilsson: Tack snälla! Man försöker ju :)