tisdag 29 september 2009

England eller Ängby

Ända sen vi var i England i somras har Livia fascinerats av tanken på att det finns olika språk. Hon frågar ofta efter vad saker heter på engelska och spelas det en engelsk låt på radion vill hon att mamma eller pappa ska tala om vad den handlar om. Häromdagen frågade hon mig om mormor och morfar pratar engelska. Jag svarade att de kan engelska, men att de ju pratar svenska som vi. "Men de bor ju i England", insisterade Livia. Mormor och morfar bor inte i England, men väl i Ängby. Inte helt konstigt att Livia blandat ihop begreppen alltså!

4 kommentarer:

Therese sa...

Hi, hi vilket som ;-) Åhhh dina små betraktelser/berättelser är så underbara, man blir så glad av dina barns utsagor och upptåg! Kram

Petra sa...

Men så söt hon är! Ingrid som också är 4 år vill gärna att vi pratar Engelska när vi är i affären. Hon "pratar" låtsasengelska och jag pratar på riktigt. Folk tittar lite konstigt ibland på oss :-)

Dorothea - Tvillingmamma & Gravid sa...

Hallå.
Här kommer ett svar lite sent men jag håller absolut med. När man är gravid är man bra rolig. Hihi.
Jag har tvärt emot dig blivit en STOR the drickare nu jag sen bebis flyttade in i magen ;)

2BarnsMamman sa...

Therese: Vad glad jag blir att läsa dina snälla ord :)

Petra: Så sött! Förstår att folk blir nyfikna!

Dorothea: Ja, smaklökarna förändras helt klart under graviditeten!