tisdag 31 mars 2009

Vad är väl en förkylning?

Jag har nyligen börjat följa Vimmelmammans blogg. När jag läser den påminns jag om hur skört livet är, hur snabbt allt man tar för givet plötsligt kan tas ifrån en. Jag lever så skyddat i min lilla bubbla av verkligheten. Härinne finns inga verkliga problem, att klaga på en förkylning känns bara futtigt. Jag känner en oerhörd tacksamhet för att jag och min familj får vara friska. Det är så lätt att tro att inget kan drabba oss, men allt kan förändras på ett ögonblick. När som helst kan nåt sticka hål på vår skyddande bubbla. Det är viktigt att påminna sig själv om det ibland, så att man kan uppskatta varje fnissigt 3-årsskratt och varje blöt bebispuss, som livet ger, och inte hänga upp sig på de små jobbigheterna, som en febrig förkylningsnatt. Vad är väl det när allt kommer omkring?

Inga kommentarer: