måndag 9 augusti 2010

Pott-premiär

Innan jag blev mamma kunde jag inte förstå att kiss och bajs var en så stor grej för föräldrar, men som den stolta tvåbarnsmor jag nu är kan jag inte låta bli att notera att Albin igår kissade på pottan för första gången. När han meddelade att han ville kissa på gräset, föreslog pappa pottan och det gick han med på. Och när han väl insett att det gick bra, kom han ideligen och talade om: "Jag är jätte-kissnödig." och ville sitta på pottan och sen mycket noggrant studera det eventuella resultatet.

5 kommentarer:

♥ Sanna ♥ sa...

Visst är det konstigt att man blir stolt och pratar om det man när man var utan barn tyckte var såå konstigt haha
Han är ju jätteduktig och har han väl börjat kommer det ju gå som en dans sen...
Hoppas att du haft en underbar måndag
Kram

Jess sa...

Det är en stor sak!
Vad duktig han är!

Jess sa...

Det är en stor sak!
Vad duktig han är!

Jess sa...

Det är en stor sak!
Vad duktig han är!

2BarnsMamman sa...

Sanna: Ja, visst är det märkligt! Man förändrar sig helt klart när man blir förälder.

Jess: Absolut! Visst är han!