torsdag 26 augusti 2010

Hemester

Att ha semester på hemmaplan känns inte riktigt lika mycket som semester som att vara borta, men det finns vissa fördelar med det också. Man får möjlighet att utforska sin närmiljö och besöka alla de där lekparkerna, badplatserna och barnaktiviteterna som man så ofta tänkt besöka men aldrig riktigt hunnit med. Och när dagens äventyr är slut får man åka hem och sova i sin egen säng. Under semesterns två sista veckor gjorde barnen och jag just det. Vi klappade getter på 4H-gårdar, hoppade från bryggor på små badplatser, åt glass på caféer, hade picknick i lekparker, hoppade i lekslott, läste böcker på biblioteket, undersökte alla experiment på Tom Tits... men framför allt var vi tillsammans. Och vad är det om inte semester!

6 kommentarer:

Tess sa...

Alldeles underbart ju! Det ska jag lägga på minnet.
Tänk att man är så dålig på att upptäcka sin egen närmiljö! Man borde vara mer turist i sin egen stad.
Kram

Jess sa...

Att vara tillsammans är det viktigaste, sen spelar det egentligen inte så stor roll var man är (fast visst blir det mer semester om man åker bort)!

mammaxtre sa...

Det är under semestern som man kommer på hur lite man träffar sina egna barn. Det är då åtminstone jag funderar på hur galet det är.

Men jobba måste man, och vi har byggt upp vårat samhälle och våra liv på detta sätt.Inte alla men många av oss. Men visst är det härligt att vara tillsammans.

Ha det gott

Ps. Du har väl besökt Lekslottet i Tullinge, med dina barn? Om inte rekommenderar jag er att göra detta.

Jessica A sa...

Vad mysigt det låter! Små barn kräver väl inte alltid så avancerade semestrar kan jag tänka, bad och djur står väl högt i kurs...

Åsa! sa...

Igår när jag åkte till Visby med en kamrat frågade hon mig "har du varit här inne?" flera gånger när vi körde förbi olika små butiker. Näää, sa jag varje gång. Antar att det är vad som kallas hemmablind...

2BarnsMamman sa...

Therese: Ja, det borde man verkligen vara lite oftare!

Jess: Det är så sant!

mammaxtre: ja, visst verkar det lite galet att vi inte hinner träffas mer. Lekslottet hann vi också med att prova. Det var mycket uppskattat av dom små och mamma fick till och med sitta och fika en stund.

Jessica A: Precis!

Åsa: Ja, visst är det märkligt att man inte utforskar det som finns på nära håll mer!