söndag 31 januari 2010

Söndagsmorgon

06:07 Albin meddelar högljutt att han är vaken. Mamma stapplar upp och lägger sig bredvid Albin i hans säng.
06:08-07:04 Albin och mamma myser i sängen, d.v.s. Albin petar mamma i näsan, örat och munnen och mamma försöker förhindra detta och i stället gosa.
07:05 Albin tänder lampan, säger "upp!" och "drar upp" mamma ur sängen.
07:06 Mamma sträcker sig efter en bok och lyckas övertala Albin att stanna i sängen.
07:14 Livia kommer upp och klämmer sig ner i sängen bredvid mamma och Albin.
07:16 Albin åker rutschkana ner för sängkanten.
07:17 Livia åker rutschkana ner för sängkanten.
07:18 Livia tar med sig Albin in i sitt rum. Mamma ligger kvar i sängen och lyssnar till Livias vänliga ord till lillebror och Albins "nää", "däh" och "mmm".
07:20 Livia ger Albin lektioner i blockflöjt och munspel. Mamma njuter av att musiklektionen sker i ett annat rum och att barnen håller sams.
08:03 Mamma går, pigg och glad, upp och gör frukost.

7 kommentarer:

Knaada sa...

Jag tror på allt, men 08.03 blir jag lätt tveksam till. Den sista delen sväljer jag med hull och hår men den första...

milla sa...

Mmmm, vilken härlig start på morgonen, förutom klockslaget.Kram Milla

Therese sa...

Haha, fantastiskt att du går upp pigg och glad efter en sådan start! :)
Kramar

Anonym sa...

Ja, kl 06 är på tok för tidigt en söndag. Att du kunde förhala det två timmar - skönt! :-) Kram!

mon amie sa...

Känner igen det där ;) men numera har Måns vuxit ifrån och sover till åtta.
Hoppas ni fick en fin Söndag! kram

Åsa sa...

Tänk om det kunde vara lite utjämnat det där med morgonpiggheten. Mina tonåringar tror att morgonen är vid lunch!

2BarnsMamman sa...

Knaada: Det är sant - jag lovar :)

milla: mmm, mera mys!

Therese: När barnen håller sams och man får stanna i sängen till klockan åtta kan man inte vara annat än glad.

Mia: Precis!

mon amie: Det längtar jag efter.

Åsa: Ja, varför ska det vara så ojämnt fördelat med sovmorgnarna?!