fredag 8 januari 2010

En stolt pappa

När mamma kommer hem från jobbet möts hon av en betydligt piggare Albin som välkomnar henne inte bara med de vanliga pussarna och kramarna utan även med ett "Hej!" Men det är inte det enda nya ord Albin lärt sig. Pappa frågar honom mycket förväntansfullt: "Vem är det här?" samtidigt som han pekar på sig själv. "Mamma!", svarar Albin. Pappa upprepar frågan och efter några ytterligare "mamma!", kommer det till slut ett "Pappa!" från Albin. Pappa blir mycket stolt och ännu lite stoltare när Albin strax därpå kallar även mamma för pappa.

7 kommentarer:

KaosJenny sa...

Mmm, och ibland vill man att de ska vara lite stilla och sen när de blir sjuka så oroar man nästan ihjäl sig när de blir stilla... Och alltid kul med nya ord! Kram

Knaada sa...

Han är ju såå söt din Albin, hur gammal är han?

Min unge kallar mig bara för Fia och har alltid gjort det :)

Therese sa...

Han är ju för gullig den där ungen :)
Kram

milla sa...

Alltid roligt när nya ord pluppar ut. Milla

mon amie sa...

De där orden är härliga att höra och oftast kommer mamma först ;) Kram!

Therese sa...

Hi, hi det där känner jag igen hemifrån... *ler* Svea kan fortfarande ha lite svårt för rätt beteckning, det mesta går under mamma, men så plötsligt för några veckor sedan blev allt å alla pappa istället - till mannens stora stolthet ;-)
Och Livia, ack vilken klok dam, när jag är arg vil jag också få det som jag vill *ler stort* Stor kram till dig/er! Va rädda om varandra och njut av dagen!

2BarnsMamman sa...

KaosJenny: Visst är det så! Hellre lite spring i benen än att de är sjuka!

Knaada: Albin är ett år och sju månader. Det funkar ju det också!

Therese: Visst e han :)

milla: Ja, det är verkligen häftigt!

mon amie: Ja, det är underbart!

Therese: Det känns faktiskt helt ok att de blandar ihop de orden. Då känns det som mamma och pappa är lika viktiga för dem och det tycker jag är bra. Tack snälla!