tisdag 9 november 2010

Sorglig nostalgi

"Fånga ballonger" är ett spel jag minns att jag tyckte om att spela när jag gick på dagis. Därför blev jag glad när jag hittade det i en second hand-affär och såg fram emot att spela det med mina egna barn. Livia tittade på brickorna och valde en som hon själv ville ha. Sen tittade hon på brickan med kaninerna och sa: "Den här brickan tycker jag inte nån ska ha för då blir jag så ledsen att jag nästan börjar gråta." Hon pekade på den vita kaninen som tagit den röda kaninens ballong och sa: "Han är säkert jättenöjd, men han är ju jättedum." Inte kunde jag ana att spelet skulle väcka så starka känslor! Men när vi väl pratat igenom det så uppskattades spelet trots allt och även Albin hängde med.

7 kommentarer:

Jess sa...

Tänk så uppmärksamma barn är!

mammaxtre sa...

Otroligt att hon läste in så mycket av bilden. Förmodligen gjorde ingen av barnen det på ditt dagis :-)

Fru Nilsson sa...

De är så kloka och ser så mycket de små.

mon amie sa...

Hoppas ni fick en fin stund sen med spelet. Kram

Cina sa...

Vad hon är omtänksam er Livia! Det spelet var favorit här hemma när barnen var små!

Vicki sa...

Blev det gott med pumpasoppa?? Har aldrig gjort det och inte smakat det heller.

Våfflor med grädde och sylt är gott:-)

Det är roligt att hitta gamla spel som man själv gillade. Jag funderar på att leta efter ett fia med knuff till jul.

Vicki

2BarnsMamman sa...

Jess: Visst är dom! Förundras ofta över detta.

mammaxtre: Nej, antagligen inte.

Fru Nilsson: Verkligen! Mycket mer än oss vuxna.

mon amie: Det fick vi.

Malin: Tack för tipset!

Vicki: Pumpasoppan gillades av både stora och små. Fia-spel fick Livia förra julen och det uppskattades mycket.
Cina: Ja, hon är väldigt empatisk.