tisdag 16 februari 2010

Storkok

Jag har aldrig nånsin tidigare i mitt liv stått och gjort grytbaser en söndagkväll. Inte nån annan kväll heller för den delen. Men i söndags gjorde jag just det. Och jag måste säga att det kändes väldigt bra att idag kunna ta fram en av dessa grytbaser, för att laga mat med två små som kivas om mammas uppmärksamhet och inte kan hålla sams många minuter brukar inte vara roligt. Men tack vare grytbasen var middagen snart på bordet och Hell hour slapp infinna sig.

9 kommentarer:

Petra sa...

Det gäller att vara smart. Sötnos till kille.

Speja sa...

Jag är impad. Det är verkligen en sådan skillnad när man förberett och planerat mot när man ska försöka svänga ihop något under allmänt - och hungrigt - kaos.

Knaada sa...

Eller så äter man fryspizza.

Skämtåsido, t o m jag har tröttnat på det!

milla sa...

Ja, det underlättar.Kram Milla

Tess sa...

Förnuftigt :)
Kramar

Maud sa...

Vad 17 är grytbas?
Undrar "novis i köket".
hehe

Mrs. S sa...

Det är sådana planer som jag tänker att jag borde förverkliga då och då. Så smart men ack så svårt att få till...

mon amie sa...

Skönt när man tar sig för sånt där. Hell our var ett kuligt namn. Mitt vapen mot detta har alltid varit riskakor. Kram

2BarnsMamman sa...

Petra: Ja, det underlättar ju :)

Speja: Helt klart!

Knaada: Det är inget dåligt alternativ det heller.

milla: Absolut!

Therese: :)

Maud: Det visste inte jag heller för en vecka sen :) När man förbereder grytor i förväg, som man bara kompletterar med olika smaksättning och tillbehör.

Mrs. S: Det var som sagt första gången för mig, får se hur länge det dröjer till nästa...

mon amie: Det brukar jag också ta till.