torsdag 2 december 2010

1:a december

Det första Livia ser när hon går upp på morgonen är adventskalendern, som under natten hängts upp på väggen mellan hennes och lillebrors rum. Hon blir mycket uppspelt och säger "Tomten har varit här ändå". Sen går hon för att visa Albin som sitter och tittar på TV. Han är dock inte lika intresserad utan upplyser henne: "Jag tittar på fåret Shaun just nu." Till slut kommer han dock med och blir förstås lika glad som storasyster. De öppnar sina paket, men Livia är fundersam. "Det här stod ju inte på min önskelista", säger hon och fortsätter: "Jag tror ni skojar med mig för jag känner igen det här pappret. Men jag tycker det är bra att få sånt man inte har önskat också." Riktigt säker på att det är mamma och pappa som fixat kalendern verkar hon dock inte vara för hon säger att hon vill skicka ett paket till tomten som tack. Till slut kommer hon fram till att en teckning, som hon ska skriva "Tack, tomten" på är det bästa.

4 kommentarer:

Jess sa...

Ett utmärkt sätt att säga tack på!
Jag gjorde också sådana där när barnen var mindre, nu blir det en lite större paket varje advent! Men roligt är det att se hur glada barnen blir!

mammaxtre sa...

Såklart ska hon tacka tomten :-)

Fåret Shaun är en favorit för hela familjen hemma hos oss. Vi har t.o.m. köpt dvd filmerna. Galet roligt!

Ha en fin fredag

Frida sa...

Åh vad man längtar tills man får göra sådana kalendrar till barnen :) just nu uppskattar William choklad kalendern bra!

Ja det är skönt när de inte är åksjuka!
Kramar

2BarnsMamman sa...

Jess: Ja, deras glädje gör att det är värt allt besvär!

mammaxtre: Fåret Shaun gillas av alla här också!

Frida: Chokladkalendrarna uppskattas mycket här också.